perjantai 8. marraskuuta 2013

Sepustusta Akuilusta

Viikko onkin jo vierähtänyt Nanningin kurssista. Vieläkään en julkaise lauantain tekstiä koska en osaa upottaa videoita tekstiin. Kyllä, luitte oikein. En vaan osaa. Oon aivan käsi näiden koneiden kanssa. Osaan ladata ne videot tänne kansioista tai youtubesta, mutta en muualta. Kun nyt ne videot, mitä halauaisin tänne laittaa, ovat mulla vain linkkien takana.. Höh. Täytyy kysyä apua joltain, että saan tekstit vihdoin ulos!!

Mutta kuten jo edellisessä Cara-tekstissä kerroin, Nanningin neuvot ovat auttaneet mua paljon muiden hevosten kanssa. Maanantaina ratsastaessani Akun olin aivan puulla päähän lyöty. Se hevonen vaan toimi niin mahtavasti, etten voi sanoa muuta kuin vau. Me mentiin eteen ja taakse, pienillä avuilla. Mulla oli hieno "outside ring" ja "inside leg". Aku oli todella notkea heti alusta asti ja se ei oikeasti ikinä ole liikkunut noin hyvin. En näköjään ole tiennyt ennen, miten hyvältä tuo hevonen voisikaan edes tuntua.


Ainakin opin nyt sen, kuinka tärkeää mun on käydä ihan vieraiden valmentajien opissa. Soitin Kirsille maanantaina ja kerroin huikeasta erosta. Pohdittiin siinä sitten Kirsin kanssa miksi me ei koskaan olla ajateltu, että jätettäisiin Aku siihen rauhallisempaan rytmiin ja oikeasti uskallettaisiin myös kunnolla ratsastaa se takajaloille kaarteessa takaisin, eikä vaan aina posotettaisi täysiä eteen. Lopulta päädyttiin siihen, että Kirsi on liian kiltisti kuunnellut mun mielipidettä siitä, ettei Aku voisi toimia muulla tavalla.


Mä olen siis nurissut liikaa. Tai en ehkä nurissut, mutta puhunut liikaa. Mehän analysoidaan Kirsin kanssa tosi paljon mun tekemistä yhdessä ja siksi Kirsi ei ehkä aina sano mulle ihan kaikesta. Nyt Nielsin kanssa kun en saanut sanoa mitään ja jouduin vaan hommiin, niin kappas, sehän suju. Ja parasta on se, että hevonen tuntui kurssin jälkeen noin fantastiselta. Ja enhän mä Kirsiä tästä mitenkään syytä, ei mulle kukaan muukaan ole tolla tavalla koskaan sanonut kaarteiden ratsastamisesta.

Nyt vaan oon jatkossa hiljaa siellä satulassa ja teen yhtä tarkasti kaiken kun Nielsinkin kanssa! Näytin Kirsille myös videon kurssilta ja K totesi "Sähän oot ihan ratsastanu" :D No niin tein joo, voisimpa vaikka tehä sen myös treeneissä sun kanssa! Nyt otan siis itseäni niskasta kiinni ja teen hommia tuplasti enemmän. Ja ennen seuraavaa Nielsin kurssia aion korjata sen mun yläkropan ja myös tuon kaarteiden ratsastuksen!

Sellasia pohdintoja tähän perjantai iltaan.. Nyt heitän vähän vapaalle ja aamusta sitten taas heppailemaan! Kivaa viikonloppua kaikille!!




3 kommenttia

  1. http://www.youtube.com/watch?v=-mSiLFpaxGk

    t. Kia ;)

    VastaaPoista
  2. Tää sun blogis on ihan älyttömän inspiroiva! Itsekin olen ratsastuskoulun oppilas ja kilpailen tällähetkellä alueasolla 90cm ja helppo B luokkia. Nykyään olen käynyt myös hyppäämässä yhdellä yksityisellä ponilla. Välillä tuntuu että ihmiset eivät usko että ratsastuskoulussa ratsastava voisi olla oikeasti motivoitunut ja tavoitteellinen. Tää sun blogis on oikeesti ihan huippu! Toivoisin että kirjoittaisit joskus postauksen, jossa kerrot vinkkejä, miten ratsastuskoulussa saisi mahdollisimman paljon oppia irti tunneista, jos ymmärrät mitä tarkoitan? :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiva kuulla :) Ja kiitos ideasta, toi täytyy ehdottomasti toteuttaa :) Tsemppiä treeneihin :)

      Poista